بازاریابی صنعت پوشاک

 
امتیاز خود را ثبت کنید
 

این بار برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی صنعت پوشاک به سراغ صاحب نظر و متخصص در این حوضه رفتیم و رازهایی را که طی چندین سال تجربه به دست آمده پرده برداشتیم . مهندس هادی شریفی متخصص بازاریابی است که عمده فعالیت های وی در زمینه ی بازاریابی صنعت پوشاک است .

کمی در مورد بازاریابی صنعت پوشاک و تفاوت ها

من شروع بازاریابی را از دیدگاه مصرف کننده میبینم و سپس مشتری . ( لازم به ذکر است که میان دو مفهوم «مشتری یا Customer» و «مصرف کننده یا Consumer» تفاوت است :  مشتری فردی واسطه بین فروشنده و مصرف کننده نهایی است و حتی می‌تواند خود مصرف کننده باشد.)

اولین گام برای چیدن یک استراتژی بازاریابی صنعت پوشاک اطلاع از رفتار خرید مصرف کننده می باشد و برای شروع یک بازار یابی در این زمینه نحوه ی جمع آوری اطلاعات از تصمیمات و این رفتار ها اهمیت ویژه ای دارد . clothing marketing

تجربه ی مستقیم  ، اطلاعات تخصصی بازاریاب از وضعیت موجود ، اطلاعات حاصل شده از تزدیکان و اطرافیان یا شبکه اجتماعی و فضای مجازی از روش هایی برای حصول این اطلاعات می باشند که به نظر بنده مورد اول و سوم ، برای بازاریابی پوشاک جوابگوی مناسبی است. یعنی تجربه مستقیم و اطلاعات حاصل از اطرافیان.

 

از کجا به اطلاعاتی همچون قدرت خرید و مد بودن لباس پی ببریم؟

در هر شاخه ای از صنعت مد و لباس ، آمار ها متفاوت می باشد . اگر بخواهیم اصولی نگاه کنیم باید اطلاعات بایر از طریق تحقیقات بازاریابی استخراج گردد ولی در مبحث اجرایی ، باید منبع اصلی اطلاعات مصرف کننده را یافت و در مرحله بعد به این مکان هان ها روجوع نمود که در این بخش کانال های توزیع و فروش منابع اصلی می باشند . و گام های بعدی به مشخصات محصول از جمله برش و تن خور ، سبک طراحی ، رنگ پارچه و کیفیت دوخت.

در مورد استراتژی قیمت گذاری لباس

واقعیت امر اینست که هنوز برای استراتژی قیمت گذاری در حوضه کاری خودمان به جمع بندی کاملی نریسیدیم و در وضعیت فعلی این امر با دشواری های فراوانی روبرو می باشد ولی پیش نیاز برای این امر ، دسته بندی محصول بر اساس رده سنی و نوع مصرف و همچنین رقبا می باشد