بازاریابی پوشاک ، بررسی و انواع

 
 

بازاریابی پوشاک

هر اقدامی که برای جذب مشتری و ترغیب آنها صورت گیرد ، بازاریابی به شمار می آید. در این مطلب می خواهیم نکاتی پیرامون بازاریابی پوشاک یا برند پوشاک را تشریح و برخی از انواع کاربردی برای پوشاک را مورد بررسی قرار دهیم . این موارد، می تواند برای تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک مفید و پرکاربرد باشد .

بازار هدف برای پوشاک و سنجش عرضه و تقاضا

اینکه بدانید بازار هدف شما چیست واطلاعات کاملی نسبت به بازار حاکم داشته باشید برای بازاریابی لباس بسیار مفید است . اول باید مشخص کنید که گونه ی بازار هدف شما چیست ؟ آیا می خواهید مستقیم به دست مصرف کننده برسانید یا اینکه اهداف شما ، فروشندگان و واسطه های فروش پوشاک می باشد ؟ زمانی که معین کردید که چه نوع بازاری برای فروش لباس های خود هدف قرار دهید ، حال بازار هدف نهایی را مشخص کنید ، یعنی لباس شما چه نوع مخاطبانی از لحاظ جنسیت ، رده سنی ، وضعیت مالی و …. دارد ؟ این کار برای روشن تر شدن راه بازاریابی لباس و انتخاب بازاریابی بسیار موثر است .

۱۲۸۴۱۴۰۱

کیفیت ،قیمت و رضایت نوعی بازاریابی پوشاک

بازاریابی دهان به دهان ،یکی از روش های  بازاریابی لباس می باشد که به رضایت مشتری شما از محصول شما بستگی دارد . هر چه پوشاک مورد ارائه دارای کیفیت ، قیمت و استاندارهای بهتری باشد مسلما دهان به دهان می چرخد و خود به خود مشتری های گوناگون را جذب خواهد کرد. این روش هم دارای بار مالی کمتری هست و هم پایداری بیشتری دارد .

۵۲۲۹۵۲۹۲۵۰۵

همکاری با عمده فروشان پوشاک

از  جمله روش هایی که برای پوشاک تولید شده یا وارد شده رایج است ، همکاری با بنکداری ها و عمده فروشان مرتبط می باشد . معمولا این روش برای تولید کنندگانی که از دردسرهای پخش پوشاک دوری می جویند و تمایل به تمرکز بر تولید دارند ، روشی مفید است .  پیدا کردن یک بنکداری مناسب ، یعنی بهره بردن از مشتری هایی که بنک داری در طول زمان جذب نموده ، و در نتیجه هر بنک داری با چندین فروشگاه جزیی برابری خواهد کرد. البته بنکداری مناسب شرایط و نکاتی بسیاری دارد که باید به آنها توجه نمود .

۱۸۴۲۱۰۱۸۴۱۲۴۱

بازاریابی پوشاک  به صورت شبکه ای

این نوع بازاریابی پوشاک به نحوی می باشد که مشتری در صورت تمایل ، مشتری دیگری را برای شما جذب کرده یا لباس شما را میفروشد و در ازای آن پورسانتی را دریافت می کند . این بازاریابی برای هر فعالیت متفاوت است . به عنوان مثال یک بنکداری برای جزئی فروشانی که مشتری دیگری را معرفی کنند ، درصد تخفیفی برای معرف در نظر می گیرد یا اینکه  یک جزئی فروش با راه اندازی شبکه ای مشتری، پورسانتی از هر فروش برای مشتری عامل در نظر می گیرد .  بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی بسیار متفاوت می باشد و تاثیر مثبتی دارد.

۲۴۱۸۴۵۵

لباس های خود را به صورت مویرگی بازاریابی کنید

برای پخش پوشاک ، می توان به صورت مویرگی عمل  نمود ، اول باید بر طبق اصولی که در ابتدا گفته شد ، بازار هدف را تحلیل نمود و سپس با معین نمودن نقاط پر تراکم و پر مخاطب ، به صورت های مناسب بازاریابی را میان فروشگاه ها آغاز نمود . این نوع بازاریابی برای تولیدی ها و بنک داری ها کاربرد فراوانی دارد.

۲۱۴۸۷۸۳۷۱

بازاریابی پوشاک اینترنتی

اینترنت یک فضای مناسب برای بازاریابی می باشد  که در مطالب قبلی توضیحاتی ارائه دادیم . این فضا از لحاظ مالی ، شعاع عملکرد و موارد دیگر ،برای بازاریابی پوشاک دارای برتری های بسیاری نسبت به سایر روش ها می باشد .البته باید در نظر داشت که بازاریابی اینترنتی محدودیت ها و پیچیدگی هایی نیز دارد . به عنوان مثال ویژگی ها و مشخصات کاربران اینترنتی ، رده های سنی ، ازدحام  و  فقدان تخصص از این موارد می باشد. برخی از روشهای بازاریابی بدین شرح است :

  • راه اندازی پایگاه اینترنتی
  • ایجاد فروشگاه آنلاین
  • نامه های الکترونیکی
  • شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات در وبسایت ها
  • و موارد بسیار دیگر

۱۶۱۵۰۵۲۶۰۲۵۰